SERP
Poslední aktualizace: 12. 9. 2024
Štítky: Klíčová slova, Organické výsledky, SEO, SERP
Zjistěte, co znamená zkratka SERP, a proč se jedná o klíčový pojem nejen v oblasti optimalizace webů pro vyhledávače.
Co je to SERP?
SERP je zkratka pro Search Engine Results Page, neboli stránka s výsledky vyhledávání. Jedná se o stránku, kterou zobrazí vyhledávač (např. Google, Seznam) v reakci na dotaz uživatele. Hlavním prvkem SERPu je seznam výsledků, které vyhledávač našel na základě zadaných klíčových slov.
Výsledky se dělí na dva hlavní typy:
- Organické výsledky: Tyto výsledky jsou nalezeny algoritmem vyhledávače a zobrazeny v pořadí relevance vzhledem k vyhledávacímu dotazu.
- Sponzorované výsledky: Jedná se o reklamy, které si zadavatelé zaplatili za zobrazení na SERPu.
Kromě seznamu výsledků může SERP obsahovat i další prvky, jako jsou:
- Návrhy dalších vyhledávání: Tyto návrhy se zobrazí pod hlavním seznamem výsledků a mohou uživateli napovědět, jak upřesnit jeho dotaz. Například ve vyhledávači Google je tato technologie známa pod názvem Google Suggest, případně Google Autocomplete.
- Obrázky a videa: Vyhledávače často zobrazují i obrázky a videa, které souvisejí s dotazem uživatele.
- Další informace: V závislosti na dotazu se na SERPu mohou objevit i další informace, jako jsou například mapy, recenze produktů nebo informace o počasí. Přečtěte si článek na téma Rich snippets.
Proč je SERP důležitý?
SERP je důležitý pro všechny, pro které je klíčová dohledatelnost webu skrz vyhledávače. Umístění webové stránky na SERPu ovlivňuje počet návštěvníků, které stránka získá. Čím výše se webová stránka na SERPu umisťuje, tím více lidí ji uvidí a tím větší je pravděpodobnost, že ji navštíví. SEO je obor, jehož přímým cílem je dobré umístění v SERPu.
Existuje mnoho faktorů, které ovlivňují, jak vysoko se webová stránka na SERPu umisťuje. Mezi nejdůležitější faktory patří:
- Kvalita obsahu: Vyhledávače preferují stránky s kvalitním a užitečným obsahem před stránkami s neužitečným nebo duplicitním obsahem.
- Relevance klíčových slov: Klíčová slova, která jsou použita na webové stránce, musí být relevantní k dotazu uživatele. V opačném případě se velmi snižuje pravděpodobnost na zobrazení v TOP pozicích v SERPu.
- Technické SEO: Webová stránka musí být technicky optimalizována pro vyhledávače – měla by mít správně nakódovány například nadpisy, alt tagy a meta tagy.
- Linkbuilding: Počet a kvalita zpětných odkazů na webovou stránku hraje také důležitou roli v jejím umístění na SERPu.
Proces, který pomáhá webovým stránkám dosáhnout lepších pozic na SERPu, se nazývá Optimalizace pro vyhledávače, též známý pod zkratkou SEO (Search Engine Optimization). S optimalizací Vašich webových stránek Vám rádi pomůžeme my, případně jiné agentury, které se specializují na SEO.
Líbil se Vám tento příspěvek? Sdílejte ho!
Potřebujete poradit s vývojem nebo správou webu? Chcete se na něco zeptat odborníka, nebo zkonzultovat Váš projekt? Chcete si nechat vytvořit prezentační web nebo e-shop?
Nebo chcete pouze zaslat vzkaz do redakce?
Zanechte nám zde krátký vzkaz. Ozveme se Vám.
Odesláním tohoto formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.