Vše, co chcete vědět o vývoji www

Nofollow

Poslední aktualizace: 23. 8. 2024

Zjistěte, co znamená atribut nofollow.

Tento článek je zaměřen na popis základních vlastností HTML atributu nofollow. Popisuje zejména, k čemu atribut slouží a jak jej používat.

Co je to nofollow?

Nofollow je atribut u odkazů na webu, který informuje vyhledávače, že daný odkaz nemají brát v úvahu při hodnocení cílové stránky. Jinými slovy, nofollow odkaz nepředává link juice z odkazující stránky na odkazovanou stránku. To má v praxi několik důsledků:

  • Nepřispívá k SEO: Nofollow odkazy nepomáhají cílové stránce v organickém vyhledávání.
  • Nešíří spam: Nofollow odkazy se běžně používají u komentářů a fór, aby se zabránilo šíření spamu a zneužívání odkazů pro manipulaci s hodnocením stránek.

Jak vznikl nofollow?

Historie atributu nofollow sahá do roku 2005, kdy lidé začali masově přidávat do komentářů na cizích webech odkazy na své webové stránky s cílem zvýšit v očích vyhledávačů autoritu svých webů a zlepšit tak své umístění v SERPu – zmanipulovat výsledky vyhledávání.

Kde se nofollow používá?

Atribut nofollow se používá především v:

  • Komentářích a fórech
  • Reklamách a sponzorovaném obsahu
  • Odkazech na stránky s nízkou kvalitou nebo důvěryhodností
  • Odkazech, u kterých nechcete, aby se s nimi váš web asocioval

Jak implementovat nofollow?

Nofollow se implementuje pomocí atributu rel="nofollow" v tagu <a> v HTML kódu. Například takto: <a href="encyklopediewebu.cz" rel="nofollow">Text odkazu</a>.

Je nofollow stále důležitý?

Ano, nofollow je stále důležitý, i když jeho vliv na SEO se v průběhu let změnil. Vyhledávače stále berou nofollow odkazy v úvahu, i když je nepoužívají přímo pro hodnocení stránek. Nofollow může být stále užitečný pro zabránění šíření spamu a případně také pro distancování se od obsahu, s nímž nesouhlasíte.

Nofollow je důležitý koncept v SEO, který pomáhá udržovat kvalitu výsledků vyhledávání a chránit webové stránky před spamem. I když nofollow odkazy nepomáhají přímo s hodnocením stránek, stále mají své opodstatnění a je vhodné je používat v relevantních případech.

Líbil se Vám tento příspěvek? Sdílejte ho!

Potřebujete poradit s vývojem nebo správou webu? Chcete se na něco zeptat odborníka, nebo zkonzultovat Váš projekt? Chcete si nechat vytvořit prezentační web nebo e-shop?

Nebo chcete pouze zaslat vzkaz do redakce?

Zanechte nám zde krátký vzkaz. Ozveme se Vám.

Odesláním tohoto formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.